03 Ocak 2010

İKİ ŞİŞ İLE ELDİVEN YAPIMI

BU ELDİVENİ İKİ ŞİŞLE ÖRMEYİ ÖĞRETEN 4.SINIF ELİŞİ ÖĞRETMENİM FETHİYE HANIM NURLAR IŞIKLAR İÇİNDE YATSIN İNŞALLAH.NE GÜZEL NE YARARLI DERSMİŞ ŞİMDİ MASALLARDA KALAN EL İŞİ DERSİ.
ELDİVENİ İNGİLTERE DEN BANA ÇOK GÜZEL BİR OYUNCAK ÖRGÜ KİTABI GETİREN GÜZEL GÖZLÜ DENİZ'İME ÖRDÜM.YAKINDA İLK OYUNCAĞIMI ONA ÖRECEĞİM SONRADA SİZLERLE PAYLAŞACAĞIM.O KADAR KOLAY İKİ ŞİŞ BEBEKLER Kİ;FARECİKLERİNE BUNLARI ÖRMEYEN ÖRGÜ BİLENLERE BEN KIZACAĞIM.
ELDİVENİN ÖRÜLÜŞÜ;
BEN 42 İLMEK BAŞLADIM,NAKO VİZON 3,5 NOLU ŞİŞ,BİLEK GENİŞLİĞİNDE İLMEK ATILACAK
1- 20 SIRA TEK LASTİK ÖRÜLECEK;1 TERS,1 DÜZ.
2- 5 SIRA DÜZ ÖRGÜ
3- 42 İLMEĞİN TAM ORTASINDAKİ 2 İLMEĞİN SAĞINDA VE SOLUNDA HER GİDİŞ SIRASINDA İLMEK ARTTIRARAK 42 İLMEĞİ BİRLİKTE ÖRDÜM.BURASI BAŞ PARMAK OLACAK. 6 KERE ARTTIDIM YANİ PARMAK İÇİN 12 İLMEK OLDU.
4- 12 İLMEĞİ PARMAK BOYU UZUNLUĞUNDA ÖRDÜM 16 SIRA SONRA TIĞ İLE BÜTÜN İLMEKLERİ TOPLADIM,VE SIK İĞNE İLE BİRLEŞTİREREK PARMAĞI KAPADIM.TIĞDA KALAN İLMEĞİ DE ŞİŞE GEÇİREREK ÖRGÜYE DEVAM.
5- 41 İLMEK İLE ÖRGÜYE DEVAM ETTİM. 20 SIRA DÜZ ÖRGÜ ÖRERKEN,BEN KAR MOTİFİNİ DE BEYAZ İPLİK İLE ÖRDÜM. ÜZERİNE İŞLENEBİLİR DE.
6- KENARDAN BİR İLMEK ÖR, 2 İLMEK BİRLİKTE ÖR.15 DÜZ ÖR 2 İLMEK BİRLİKTE 1 İLMEK DÜZ,2 İLMEK BİRLİKT 15 DÜZ 2 İLMEK BİRLİKTE 1 DÜZ ÖRÜLECEK. HER DÜZ SIRA BU ŞEKİLDE ÖRÜLEREK 17 İLMEK KALANA KADAR EKSİLTMEYE DEVAM
7- 17 İLMEĞİ BİTİR.İPİ BİRAZ UZUNCA KOPAR VE DİKEREK BİLEĞE DOĞRU ELDİVENİ KAPAT.
İNŞALLAH ANLATABİLMİŞİMDİR.YİNE SORARSINIZ.YARDIMCI OLURUM.ÖRERKEN HİÇ DÜŞÜNEMEDİM,KUSURUMA BAKMAYIN ARTIK.

21 yorum:

DenDen dedi ki...

Bende örmek istiyorum nasıl?

elif şen dedi ki...

merhaba ablam, güzel yüreğinle samimi övgülerinle beni çok onurlandır, ne kadar mutlu oldum anlatamam çok teşekkür ederim. eldiven çok güzel ne kadar anlatsan ben yapamam:) buda ayrı bir yetenek öptüm sizi hoşçakalın.

uzmanamator dedi ki...

Nİnem çok güzel oolmuş elleirne sağlık :)

DenDen dedi ki...

Tamda yün depomda nako vizon en sevdiğim mordan vardı. Kızımda uyuyor. Başladım bile. Çok teşekkür ederim

Sevtap dedi ki...

Ellerine sağlık ninecim benim yine süper olmuş.Elimde bir atkı var bitince atkıya eldiveni bu model yapayım böyle eldivenim yok yaparken takılırsam rahatsız edicem seni ninecim olurmu?

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Ne güzel anlatmışsınız ninem. Elinize emeğinize sağlık. Eli ip ve tığı tutanlar iş başına. Sevgiler.

zeynep dedi ki...

ne güzel eldıvenler ellerınıze sağlık,çok şirinler,sınavlarımdan sonra mutlaka denıycem yapmayı inşallah..
mutlu yıllar ninecim

TATESAL dedi ki...

Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık...2 şişle eldiven örmek bu kadar kolaymış demek,hiç denememiştim....

Sizin gibi bir arşivimizin olması çok güzel,gerektiğinde hemen bakıp öreriz,teşekkürler....

Sevgiler....

Aysultan... dedi ki...

Çok cici olmuş bunlar :)))Güle güle kullunsın Deniz,el işi dersinin faydalarını annanem hep anlatır (siz düğme dikmeyi ilik açmayı bilmiyosun okulda öğretmiyolar diye kızar:)Gerçi bize evde öğrettiler ama okulda olması başka güzel olurdu heralde...
sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Çıtı pıtı pek bir güzel eldivenler..
Ne hazin dir ki örgü ile samimi olamadım bir türlü anacazım hep der : Kadın dediğin az çok dikişden örgüden anlıyacak diye ama bendeniz onun el becerisini bir tek dantel le almışım..
Evet masallarda kaldı el işi dersleri ..şimdi ki okul eğitiminde çocuklarımıza yaratıcıla özgü pek bir şey öğretilemiyor..
Yüreğinizden sevgi eksik olmasın dileklerimle..
Sevgi Ve Saygılarla...

SMİLENA dedi ki...

çok güzel ben bundan istiyorum .renk ve desen harika.eline sağlık ninem .çok ta güzel anlatmışsın...

asosh dedi ki...

eline sağlık neşe teyze bende kendime hemen öreceğim birtane ...angora tiftikle yapsam kaç ilmek atmam gerekecek bir fikir verebilir misin?bu arada köpüşü ördüm benimkisi de asosh versiyonu oldu fakat iki haftadır hastalıkla uğraşıyoruz ailecek hiç gelemedim yeni yılınız kutlu olsun bu arada...

Stil Direktoru dedi ki...

Ninem nice senelere geldim sonunda verdiğim linke de baktım süper komik öldüm gülmekten hehe, bu arada atkımı taktım hep soğukta üşümedim Amsterdam'da senin sayende canımsın

Paşa dedi ki...

bunlarda kar eldiveni ve süper olmuş ellerine sağlık..

DenDen dedi ki...

Nineciğim bitirdim eldivenleri ekliyorum bloguma. Senide linke ekliyorum. Benim eldivenler çok güzel olmadı ama bundan sonrakiler inşallah daha güzel olacak.Teşekkür ederim tarif için.

hemanneyimhemkadin dedi ki...

çok güzel elleirnize sağlık bende deneyeceğim bunu mutlaka

Adsız dedi ki...

banukubakaya.blogcu.com eklerseniz sevinirm..:) fikirlerimizi paylasiriz,.

banu dedi ki...

bende yapiyordum...bir bebek sevdasina tutuldum eldivenim yarim kaldi :((benim sitemede ziyerete gelin beklerim :)

film izle dedi ki...

Çok zor olsa gerek örmesi.

Adsız dedi ki...

teyzem ben sayıları küçültüp bebeğime yaptım çok şirin oldu ellerine sağlık anlatımın için :)

Noblesse dedi ki...

eldivene bayıldım, yapıcam inşallah, çok teşekkürler detaylı anlatım için

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin